check
המחלקה לרפואת הפה ,סדציה ודימות | הפקולטה לרפואת שיניים

המחלקה לרפואת הפה ,סדציה ודימות

אודות המחלקה

המחלקה לרפואת הפה, סדציה ודימות של בית הספר לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית, היא הגדולה בישראל ומשלבת קליניקה, מחקר והוראה. המחלקה מהווה מרכז שניוני ושלישוני הנותנת שירותים ייחודיים ברמה הארצית והבינלאומית . מומחי המחלקה הם רופאים חוקרים ומורים בעלי שם בינלאומי בתחומם.

תחומי פעילות

  • מחלות ריריות הפה של פתולוגיות מקומיות וביטויים של מחלות כלליות של רירית חלל הפה, השפתיים וסביבתן, הכוללות תופעות זיהומיות (פטריות-קנדידה,  ווירוסים-הרפס ואחרים).
  • מחלות ריריות הפה של פתולוגיות מקומיות וביטוין של מחלות כלליות ברירית הפה, השפתיים וסביבתן, הכוללות תופעות זיהומיות (פטריות-קנדידה,  ווירוסים-הרפס ואחרים), מחלות אוטו-אימוניות (פמפיגוס, ליכן פלנוס), ונגעים ממאירים וטרום ממאירים.       
  • מחלות בלוטות הרוק הכוללות דלקות, יובש, הגדלה על רקע תרופתי כרוני, כימותרפיה, טיפולים ביולוגיים הקרנות , רקע אוטואימוני (תחת מטריית המחלקה מרכז לתסמונת סיוגרן).
  • מרכז אבחון הפרעות טעם וריח.
  • דימות (רנטגן) קרניו-פציאלי.
  • כאב כרוני וחריף באזור הפה ,הפנים והלסתות ושינויים סנסוריים בפנים.
  • שליטה בחרדה וכאב במטופלים דנטליים תחת השראת סדציה והרדמה כלליתכגון: אנשים עם צרכים מיוחדים, רפלקס הקאה מוגבר, תנועתיות יתר, חוסר שת"פ עקב מחלה או מצב רפואי.
  • ייעוצים למחלקות האשפוז של בית החולים בתחום רפואת הפה במגוון נושאים כגון סיבוכים בחלל הפה בחולים המטולוגים ואונקולוגים, נמק בעצמות הלסת, ביטוי של מחלת השתל נגד המאכסן (Graft-versus-host diseaseמוקוזיטיס פומי.
  • טיפולי השיניים מבוצעים בחולים מורכבים רפואית כגון חולים עם מחלות לב (אי ספיקת לב, מחלות לב איסכמיות, החלפת מסתמים ועוד), מחלות כלי דם (שבץ מוחי ועוד) , סוכרת, מחלות כבד וכליות כולל חולי דיאליזה , מושתלי איברים , חולים עם אלרגיות לחומרי אלחוש וחומרים דנטליים, מניעת פיזור לכלל הגוף של מחלות שמקורן בפה, חולי הפטיטיס ו- HIV.  

נושאי השירות

  • אבחון, מניעה וטיפול במחלות סיסטמיות המתבטאות בפה בלבד או בין היתר בפה. האבחונים והטיפולים במחלקה נעשים במגוון תרופות ובפורמולציות ייחודיות, ערכות, אמצעים ומכשירים בחזית הטכנולוגיה הכוללים ניטור דיגיטלי של חומציות הפה, בחינת חושי הריח והטעם, ניורומטריה לספי כאב , שימוש באביזרי עזר אופטיים  לזיהוי נגעים טרום סרטניים, לייזרים לטיפול בנגעים, הזרקות לנקודות כאב הפנים ובצואר, אנדוסקופיה אבחנתית וטיפולית של בלוטות הרוק הערכה כמותית ואיכותית של הפרשת הרוקסיאלוגרפיות תלת ממדיות,  אבחון וכימות נפחים של נגעים גרמיים בלסתות בעזרת מכשירי דימות מהמתקדמים בישראל
  •   תכנית הטיפול ואופן מתן הטיפול מותאמים למצב הבריאותי. המרפאה והצוות ערוכים למצבי חירום רפואיים.
  • חלק מטיפולים מכוסים בסל הבריאות.

 

המחלקה ממוקמת בקומת הכניסה לפקולטה לרפואת שיניים

מזכירות המחלקה לענייני הוראה בלבד:  גב' אירנה לונה-כהן   IrenaL@hadassah.org.il   

טלפון לקביעת תורים: 02-6778100 02-677-6151 / *4587

כתובת מייל של מנהל המחלקה פרופ' דורון אפרמיאן: dorona@hadassah.org.il

 

     התמחות

 

מקצוע רפואת הפה עוסק באבחון ובטיפול של מחלות הפה השונות, שהן ביטוי להפרעה מקומית או כללית, רדיולוגיה ובמתן טיפול דנטאלי כללי לחולים בסיכון רפואי. בנוסף, רפואת הפה מקדמת שימוש בשיטות מתקדמות לשיכוך חרדה ודחק במבוגרים באמצעות סדציה והרדמה כללית. רפואת הפה עוסקת גם באבחון וטילפו כאבי פנים ולסתות.

המחלקה מכשירה והכשירה את מספר המתמחים הגדול ביותר בישראל במקצוע רפואת הפה על כל זרועותיה

 

מטרת ההתמחות

המחלקה לרפואת הפהמטרת ההתמחות הינה להכשיר את המתמחה בכל תחומי העניין של רפואת הפה.  לאחר עמידה במבחן ההתמחות יהיה המומחה כשיר לביצוע כל פעולות בתחום רפואת הפה כולל טיפול בחולים תחת סדציה והרדמה כללית על פי הנחיות משרד הבריאות (לפחות 25 מקרים של טיפול תחת הרדמה כללית).

תהליך הקבלה

 

ראיון אישי - הריאיון מסתמך על הנתונים שסיפק המועמד (ציונים, ממליצים וקורות החיים) ועל שאלות מנושאים שונים. המראיינים הם רופאים בכירים במחלקה.
בתום סבב הראיונות נערך דיון, והמועמדים המתאימים ביותר נבחרים לקבלה להתמחות, על פי מספר המקומות הפנויים באותו מחזור

להרשמה להתמחות לחץ כאן :

http://hsr.huji.ac.il

בהתאם למתווה משרד הבריאות - ללא עלות שכר לימוד